Természetes egészség

Egyensúly

2016. november 06. 13:52 - Termeg

Lélek

Elég nehéz meghatározni, körülírni a lélek jelentését. Tudományos szemszögből nézve elég tág fogalmat takar. Inkább vallásos vagy spirituális értlemben kap nagyobb jelentőséget. 

 

Amiről igazából írni akarok, az a lelki- vagy pszichés-betegségek. Rengeteg betegségnek gúnyolt állapot van már elkönyvelve a pszichiáterek "nagykönyvében". A mai népbetegségeket a régi időkben egyszerűen hisztériának nevezték. Mára azért vannak olyan esetek, amire nem lehet csak úgy a hiszti pecsétet rányomni.

A baj az egészben az, hogy a pszichiáterek, -nem bántani akarom őket- de arra vannak szakosodva, hogy a tüneteket enyhítsék különböző bogyókkal, amik elvileg hosszú távon sem okoznak bajt a szervezetünkben, nem beszélve a kellemetlen mellékhatásokról, toleranciáról. Én már megfordultam egy pár pszichiáternél, pszichológusnál, de egyikük sem kérdezett arról, hogy történt e valami velem a múltban, ami kiválthatta nálam ezeket a pánik-rohamokat. Csak a tüneteimről volt szó. Az első pszichiáterem például kinevetett amikor arról számoltam be, hogy kilátástalannak látom a helyzetem és sokat agyalok az öngyilkosságon. Ezután felírt egy másik gyógyszert a már meglévő mellé és visszarendelt 3 hónapra. Amikor jobban voltam 6 hónapra kaptam időpontot, amikor pedig rosszabb volt az állapotom 3 hóra. Ez így ment egy pár évig, míg nem váltottam pszichiátert.

A legutóbbi pszichiáterem egy másik fajta gyógyszert írt, amivel úgymond el is voltam, a hónapok múlásával tünetmentes lettem és letettem. Persze a tabletták mellett én rengeteget meditáltam, a jógát is kipróbáltam, gyógynövényeket és illóolajokat használtam.

A legutóbbi dolog, ami történt velem, hogy egy éve kialakult nálam egyfajta nehézlégzés. Először azt hittem asztmám vagy allergiám van, de a vizsgálatok semmit nem mutattak, ki így ismét a pszichiátrián kötöttem ki. Újra gyógyszeres kezelésben részesültem, de egy pár hónap után úgy döntöttem, hogy nincs szükségem nekem semmilyen gyógyszerre. (Azért vitaminokat zabálok) 

Elég hosszú lenne ezt az egész történetet elmesélnem, így csak annyit akarok összeségében, hogy a gyógyszerek mankónak jók, de azok nem fognak kigyógyítani a lelki problémákból. Ez attól sokkal bonyolultabb.

A lélek szoros kapcsolatban áll a testünkkel, így jelezni fog, ha valami "nem oké". Ha szorongunk vagy depressziósak vagyunk komolyan kell vennünk, mert a "Nézz meg egy vígjátékot" vagy "Menj el futni" tanácsok elnyomhatják a tüneteket, mint a gyógyszerek, de a probléma okát nem fogják megszüntetni.

A következő bejegyzésembe jobban kivesézem majd a pszichoszomatikus tüneteket, amelyekben nekem is volt részem.

 

V.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://termeg.blog.hu/api/trackback/id/tr6811934283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása